Szóval a nevelés kérdésnél hagytam abba legutóbb. Akarva, vagy akaratlanul is elkezdtem fórumokat olvasni. Hozzáteszem, nem vagyok az a hozzászólós fajta, de sok kérdés felmerül, amire én jobban szeretem a dokimtól megkapni a választ. Az a kérdés lopó fajta vagyok.
Csendes megfigyelőként azt látom, hogy az anyukák nagy része nincsen balanszban a párjával és ezért valahogy nem jön össze ez a nevelés dolog úgy, ahogyan azt a könyvekben írják (már, ha ez a cél).
Persze mi még nem vagyunk érintettek élesben, de azért már sokat beszélgettünk arról, hogy milyen alapokat szeretnénk adni a kisbabánknak, ahhoz hogy normális felnőtt legyen.
Igaz, nekünk már jóval nehezebb a helyzetünk, mint anyáink idejében, hiszen egy rakás elektronikai kütyüről kell felelősen döntenünk és nem a TV problematika jelenti a legnagyobb gondot sokkal inkább az Internet, a virtuális és reális valóság közötti egészséges egyensúly megtartása és megtartatása. (Hogy magyarázhatnánk mi, mikor egésznap a telefonunkat simogatjuk ugye… példának kell lenni, lehetőleg jó példának).
Hogy szeretnénk-e már a kisbabánk kezébe adni telefont és tabletet? Nem. Viszont azt sem szeretnénk, hogy olyan valaki legyen, aki lemarad a társaitól, aki nem tud beszélgetni az adott korosztályt érintő témákról. Hosszú távon olcsó és praktikus megoldás az ilyesmi, mert kevesebb játékra van szükség, nekünk meg több a szabadidőnk.
De gyereknek lenni, és amíg lehet gyereknek maradni a legnagyobb ajándék, amit adhatunk Patriknak. Mi nem szeretnénk elvenni tőle a képzelő erejét, a kreativitását, az élményeket, amiket a szabadban kaphat meg. A lehetőséget, hogy megismerkedjen a különböző anyagokkal homok, gyurma, kavics, és a más és más formákkal, amiket játékok által ismerhet meg. És azt a varázst, amit az esti mesékkel repít el egy igazán szuper világba, az ő kis álomországába. Mert hát emlékezzünk vissza, milyen fasza hely volt az a nagybetűs Álomország, ahol jól megfértek az estimese hősei, Babszem Jankó, a Télapó, a Jézuska, a Húsvéti nyuszi és ki tudja még milyen furcsa lények.